tag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post3604884085940083565..comments2023-12-04T13:19:38.131+01:00Comments on Moderná alchymistka: Mydlo jednej cesty... pre začiatočníkovEvikhttp://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comBlogger42125tag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-90274030681517289292020-06-28T15:02:03.118+01:002020-06-28T15:02:03.118+01:00Dobry den, ak este neviem robit s tou kalkulackou ...Dobry den, ak este neviem robit s tou kalkulackou a chcem mensiu davku , staci si to preratat na polovicu?? dakujem majahttps://www.blogger.com/profile/08303436960137742736noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-90863532532044780392019-01-10T14:13:42.797+01:002019-01-10T14:13:42.797+01:00Dobrý deň Evka, chcela by som sa opýtať či je ešte...Dobrý deň Evka, chcela by som sa opýtať či je ešte nejaka šanca ze sa z mydla odpari ten chemicky zapach? Ide o to že som použila menšie množstvo silic Cca 125ml na 1000g olejov a tukov a v plastovej forme vyloženej papierom som mala čiastočky vyzrazaneho oleja. Moze to byt tým ze som použila dozu s poklopom?Hmotu som naliala do foriem o 17.00 a vyberala na druhý denn o 13.00 dúfam len že sa oleje a tuky dobre premiešali po uplynutí 4 týždňov mi to ph dostatočne potvrdí? Ďakujem. Ivana iohankahttps://www.blogger.com/profile/16466136457257247530noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-81434313468029797732015-08-16T20:48:56.804+01:002015-08-16T20:48:56.804+01:00Dobrý večer, zaujal ma tento recept, no na začia...Dobrý večer, zaujal ma tento recept, no na začiatok je to veľká dávka, môžem ingrendiencie znížiť na polovicu? Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09149966040065062918noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-43775149550006597482015-01-11T13:00:14.319+01:002015-01-11T13:00:14.319+01:00Ahoj Klariska, dotaz sa nezobrazil pretože ho musí...Ahoj Klariska, dotaz sa nezobrazil pretože ho musím najprv autorizovať (ochrana proti spamu) - a pre to si ho najprv musím všimnúť, takže je tam časová premlka. <br /><br />NaOH je vypočítané pomocou SoapCalc. 380g vody na 1kg olejov je tiež základné nastavenie SoapCalc.Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-32838576949409024662015-01-09T22:50:35.915+01:002015-01-09T22:50:35.915+01:00Ahoj máš krásné mýdelka. Chtěla bych se jen zeptat...Ahoj máš krásné mýdelka. Chtěla bych se jen zeptat. Voda je vždy na litr olejů 380g a násobí se jen podle olejů a NaOh podle soap calc ? Klariska&Alexishttps://www.blogger.com/profile/11699377976935419873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-51679669187027303132015-01-09T22:49:03.882+01:002015-01-09T22:49:03.882+01:00Ahoj prvni dotaz se nezobrazil,ale chrela jsem se ...Ahoj prvni dotaz se nezobrazil,ale chrela jsem se zeptat jestli chapu spravne. Mnozsrvi vody je vzdy 380g na litr oleju,ale NaOH se lisi dle vysledku soap calc? Jsem uplny zacatecnik co se tyce mydel,tak se omlouvam za dotaz. Predem dekujiKlariska&Alexishttps://www.blogger.com/profile/11699377976935419873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-75427645766929928352014-08-10T09:31:33.333+01:002014-08-10T09:31:33.333+01:00Ahoj Iv,
áno, môžeš nahradiť kakaom, len bude fa...Ahoj Iv, <br /><br />áno, môžeš nahradiť kakaom, len bude farbiť vodu a umývadlo na hnedo, priprav sa na to.<br /><br />Čo sa týka použitia mixéra na jedlo, pozri sem do často kladených otázok (FAQ)<br /><br />http://moderna.alchymistka.eu/p/blog-page_21.htmlEvikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-65740027998294660612014-07-08T09:44:19.340+01:002014-07-08T09:44:19.340+01:00Právet toto mydlo chcem vyskúšať, bude to moje prv...Právet toto mydlo chcem vyskúšať, bude to moje prvé mydlo... a chcela by som tam dať namiesto kurkumy, kakao... môžem? nepokazí sa tým mydlo? a môžem použiť kuchynský ponorný mixér, ktorý používame na varenie? Ďakujem.Fülöpová Ivanahttps://www.blogger.com/profile/11077458890689150225noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-24772795416383353542014-06-27T11:16:31.004+01:002014-06-27T11:16:31.004+01:00Ahoj Ryjanka,
toto mydlo je menej penivé než kom...Ahoj Ryjanka, <br /><br />toto mydlo je menej penivé než komerčné, obzvlášť v tvrdšej a studenej vode. Naši doma sa tiež sťažovali, ale je možné, že došlo k tomu, že si palmový olej nerozpustila celý, ale len čiastočne? Potom by sa do mydla nedostali všetky druhy mastných kyselín (napr. palmová a stearová sa rozpúšťajú neskôr a ak ostali tuhé a vo fľaši, to mohlo spôsobiť ešte vyššiu nepenivosť.<br /><br />Môžeš ho skúsiť prerobiť, ak Ti naozaj nepení - rozpusti, pridaj cca 10% kokosového oleja a pomerné množstvo NaOH na jeho úplné zmydelnenie.Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-2585537439503941202014-06-27T10:35:26.505+01:002014-06-27T10:35:26.505+01:00Evik mozem poprosit o radu, prosim? Robila som tot...Evik mozem poprosit o radu, prosim? Robila som toto mydlo jednej cesty v plnej davke, nema sice taky dekor ako ty, ale to nevadi. Skor je horsie to, ze po 6 tyzdnoch stania sice mydlo vytvrdlo, ph 7-8 ale nepeni. A to som sa chcela spytat dalo by sa prerobit a ak ano co ma do nho pridat? da a pridat ricinovy olej, ci kokosovy? V akom stadiu rebachingu? a potom bude treba pridat aj NaOH. Povodne som robila presne podla tvojho receptu. dakujem za radu dopredu.Ryjankahttps://www.blogger.com/profile/01570520277256871074noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-6860153325234266602014-05-31T19:30:44.270+01:002014-05-31T19:30:44.270+01:00Ahoj Marcela, pH 9 je super. Mydlá mávajú až 10.5....Ahoj Marcela, pH 9 je super. Mydlá mávajú až 10.5.Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-22203330417235297192014-03-28T14:22:50.976+01:002014-03-28T14:22:50.976+01:00Ahoj Evik, tak tento tvoj recept som použila na sv...Ahoj Evik, tak tento tvoj recept som použila na svoje úplne prvé mydlo a zatial to vyzerá, že sa celkom podarilo. Skoda, že sa sem nedá priložiť foto. Po jednom týždni má ph 9. Chcem sa opýtať, že či na základe ph hodnoty viem, či je mydlo 100% safe na použitie - ide mi o prípadný hydroxid sodný. Vďaka MarcelaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-75753995910906312882013-12-30T19:26:39.470+01:002013-12-30T19:26:39.470+01:00Zdravím...
Tak aj mňa to už chytilo, tiež som robi...Zdravím...<br />Tak aj mňa to už chytilo, tiež som robila len jedno mydlo a zrovna toto. Veľmi ma to bavilo a vyšli mi aj pekné vzory. Len tiež mám problém s vôňou: dala som vône podľa receptu a v niektorých častiach vôňa ostala a iné (prevažná väčšina) stále po dvoch týždňoch smrdí tak, ako roztok hydroxidu a vody.. <br />Vie niekto poradiť ??<br />ĎakujemAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-79575916381106945562013-12-07T19:38:00.969+01:002013-12-07T19:38:00.969+01:00a môžem veľmi pekne poprosiť nejakú radu ako to pr...a môžem veľmi pekne poprosiť nejakú radu ako to prerobiť a koľko čoho na tu prerábku? Ďakujem úúplná začiatočníčka Mili :)<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-34044645797191624392013-12-05T16:39:13.616+01:002013-12-05T16:39:13.616+01:00Ahoj úúúplná začiatočníčka, hmmm, to je škoda, že ...Ahoj úúúplná začiatočníčka, hmmm, to je škoda, že vyprchala, ale to už tak býva, v mydle sa neoplatí šetriť na vôni. Môžeš ho prerobiť a pridať vôňu, alebo ho nechaj tak, bude anti-alergénne :)Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-81695304510734191282013-12-04T18:27:14.006+01:002013-12-04T18:27:14.006+01:00Ahojte chcela by som sa opýtať som úúúplný začiato...Ahojte chcela by som sa opýtať som úúúplný začiatočník a ,,navnadila,, ma táto stránka :)a toto mydielko som skúšala ako prvé a všetko mi vyšlo super aj tá gelová fáza len som dala len jednu fľaštičku vôňe a ešte pri zretí mi úúplne prestalo voňať, ako by som ho MOHLA TEDA BUĎ OPRAVIŤ ALEBO NEJAK DOVOŇAŤ. Inak ako hnedú farbu som dala škoricu. Ďakujem Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-84206719688246537302013-11-09T08:46:07.991+01:002013-11-09T08:46:07.991+01:00Janka - nie je, pokiaľ nerobíš väčšie dávky, to le...Janka - nie je, pokiaľ nerobíš väčšie dávky, to len pre presnosť :)Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-13528194441792318712013-11-08T21:48:29.452+01:002013-11-08T21:48:29.452+01:00Evi, přesně takový recept už dlouho hledám - aby t...Evi, přesně takový recept už dlouho hledám - aby to fungovalo a nemusela jsem na to objednávat moc surovin. Ještě palmový olej a jdu na to! Snad se to povede..Veronikahttps://www.blogger.com/profile/06833102798143527383noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-91116759823915888492013-11-05T12:09:02.560+01:002013-11-05T12:09:02.560+01:00Nikdy som to nerobila, ale tak ma to zaujalo, ze s...Nikdy som to nerobila, ale tak ma to zaujalo, ze som uplne nabudena a idem na to :) Chcem to skusit namiesto palmoveho tuku s bravcovou mastou, ale nezda sa mi tento udaj - <br /><br />"256g NaOH (5% pretučnenie) - alebo 255g ak použíjete bravčovú masť namiesto palmového oleja" <br />Je tam iba 1g rozdiel, nie je tam chyba??? Nevyznam sa v tom, mozno je to v poriadku... to ten 1g spravi taky rozdiel? <br />JankaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-54880044291978862452013-10-07T08:26:27.116+01:002013-10-07T08:26:27.116+01:00Skúsila som vyrobiť toto mydielko. Všetko som zach...Skúsila som vyrobiť toto mydielko. Všetko som zachovala v pomeroch, ako máš Ty, akurát som pridala trochu sušeného mlieka do tukov pred zmiešaním. <br />A mydlo bolo mäkké aj po 24hodinách. Po asi 27hodinách som sa rozhodla ho vybrať (to problém nebol), ale s rezaním to bolo už ťažšie. Snáď stvrdne a bude OK. :) SISAhttps://www.blogger.com/profile/15652787526628218109noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-34607408659132235352013-07-25T13:37:56.339+01:002013-07-25T13:37:56.339+01:00Ahoj Miška,
nie, nevadí, ja som sa už tak zvlčil...Ahoj Miška, <br /><br />nie, nevadí, ja som sa už tak zvlčila, že teplotu meriam len sporadicky. Posledných pár mydiel som robila tak, že som jednoducho naliala hydroxid ešte za relatívne vysokej teploty do olejov o izbovej teplote. No, nie je to celkom dobré to tak robiť, lebo sa menej kontroluje proces, môžu nastať nepredvídané veci, ale je to možnosť. Ak to kontroluješ aspoň dotykom, a sú približne rovnakej teploty, tak je to všetko. Rozdiel 0.5g naozaj nie je problémom pri mydle, jedine že by si robila malé dávky, alebo bez pretučnenia.Evikhttps://www.blogger.com/profile/18226094414496708955noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-51694351154028171292013-07-25T10:31:33.910+01:002013-07-25T10:31:33.910+01:00Ahoj evik, asi blbá otázka ale velmi vadí ak nepou...Ahoj evik, asi blbá otázka ale velmi vadí ak nepouzijem pri vyrobe mýdla teplomer? Robila som to tak aby roztok hydroxidu a oleje boli na priblizne rovnakej pocitovej teplote. Ani má prilis nepalili ani studrne neboli. Boli tak akurat aby ma neopalili. Nestačí to podla toho kvazi merat? Dakujem a este jedna otazocka mam váhu ale nie digitalnu, taku malu kuchynsku klasicku. Vadí ti ked tam presne neviem odmerat na gram lebo ukazuje po ,5gramov nižšie nemá označené ciarky. Alebo mam pobezat do obchodu.? Po nové :- D Dakujem moc . MiskaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-19548689989837558762013-07-21T15:24:36.620+01:002013-07-21T15:24:36.620+01:00dobry den, chcela by som sa opytat ze ked mi vyjde...dobry den, chcela by som sa opytat ze ked mi vyjde v soap cal ze bublinky a cistiaca schopnost je 1 , teda minimalna to znamena ze mydlo nebude cistiacie? teda nezabija bakterie tak ako z obchodu dakujemAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-58196970758253082612013-07-01T19:08:26.278+01:002013-07-01T19:08:26.278+01:00hm,tak po troch dňoch je mydlo stále mäkké...........hm,tak po troch dňoch je mydlo stále mäkké.........GinaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5091201486820613329.post-69187897684995140852013-06-29T08:14:58.875+01:002013-06-29T08:14:58.875+01:00ahoj,tak včera som skúšala toto mydlo,len s malými...ahoj,tak včera som skúšala toto mydlo,len s malými obmenami.Použila som farbu a vôňu,ktorá sa dáva do glycerínovej hmoty.Pôvodná farba mydla bola maslovo-žltá,ale červená farba,ktorú som pridala,ho pekne zafarbila na ružovo,takže vyzerá ako rozšľahané jahody so smotanou.Vôňa bola kokosová a ananásová,asi jej bolo málo,mydlo vonia jemne ovocne,ale stále je tam cítiť tú pôvodnú mydlovú vôňu.Mydlo mi rýchlo zhustlo,lebo roztok hydroxidu bol teplejší,ako mal byť a preto sa mi asi nevydaril ani vzor,hmota sa ťažko rozmiešavala.Po 12 hodinách sa mi zdá stále mäkké,ale neviem to posúdiť,keďže toto je môj prvý pokus.Skúsila som krájať,dá sa.Ešte vydržím do večera a znovu skúsim,či bude tvrdšie.<br />Takže,keď to zhrniem,poznatky pre mňa sú nasledovné:dať viac vône,a použiť vychladnutý roztok hydroxidu.<br />Je to zábava,ale opatrnosti nikdy nie je dosť.<br />Ďakujem za inšpiráciu :-)<br />GinaAnonymousnoreply@blogger.com